2019. augusztus 16., péntek

Cheongnyangsa Templom

청량사-봉화

Ismét egy buddhista templomot mutatnék be, de mielőtt a templomról magáról írnék, egy kis kitérőt tennék, hogy mit jelent és miért jelent sokat nekem ez a hely.



Első utam Koreában csuszak ünnepekkor volt, lány kérőbe mentem koreai feleségem családjához Bongwha - ba. Az egész család együtt volt, hisz csuaszkot (halottakra való emlékezés napja) a koreai családok hagyományosan együtt ünneplik. Mesébe illő környezetbe csöppentem, hegyek közt gyors folyású patakok, rizsföldek mellett egy tradicionális hanok házban találtam magam. Minden pillanat izgalmas volt, hisz először jártam Koreában, s először találkoztam a koreai családdal. Ebben az izgatottságban ünnepeltem, vagy leglábbis probáltam követni az eseményket. A csuszak második napján a koreai családom egy kis sétár invitált a közeli hegyekbe. Igy kerültem Cheongnyangsa templomhoz, amely meseszerű világnak és elvároszoltságnak egy magasabb lépcsőfoka volt. Az erdő mélyén, hirtelen magasodó hegyek közt megbúvó templomot nagy szerzetes Wonhyo 663-ban építette, Munmu király harmadik évében (Silla királyság idjében). A hely választás a buddhista templomoknál sosem véletlen, sőt kifejezetten tudatos. A templomot körülvevő tizenkét hegycsúcs egy lótuszvirágot formál, melynek közepén található a Cheongnyangsa. A templom és környezete fontos történelmi és buddhista zarándokhely, igy hétvégente, s főleg a nyári időszakban a sok a koreai turista.



Cheongnyangsa templom a szülőház közelség és a Koreával való kapcsolatomnak korai állomásaként számomra jó és meghatározó emlék. Így amikor arra járok nem csak a szülői házat, hanem hegyek közé rejtett Cheongnyangsa-t is meglátogatom. A környék garantáltan lenyűgöző, akik Korea közepére,Korea szívébe, Bongwha közelébe keverednek, azoknak szinte kötelező Cheongnyangsa templomhoz való felmászás. Templomban van temple stay lehetőség is, érdemes utazás előtt az aktuális programokról informálódni. De a templomon tul, még magasabbra is lehet menni, ahol pazar kilátás van a környező hegyekre és falvakra.

Cim:

Bukgok-ri, Myeongho-myeon, Bonghwa-gun, Gyeongsangbuk-do
경상북도 봉화군 명호면 청량산길 199-152

Honlap:
www.cheongryangsa.org











Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search